Göra en Christine?

Jag funderar starkt på att börja göra som Christine i just tv-programmet "Christine". Om kvällarna när hon lagt sig kommer hon på saker som hon måste fixa med och ringer då sin egen telefon för att spela in kom-i-håg meddelanden. För just när jag lagt mig på kvällarna, då kommer alla "det-måste-jag-fixa/det-måste.jag-komma-ihåg" tankar. Som igår kväll:

-"Just, inget bröd framme, måste komma ihåg att lägga fram i morgon."
-"Komma ihåg att fixa sista med bröllopspresenten."
-"Klädhyllan är i kaos, måste fixa i morgon alternativt i veckan."
-"Tvättkorgen är full, ett par maskiner att tvätta i morgon."
-"Såg att vissa blommor på balkongen blivit förstörda av regnet, se till att rensa och kasta."

Så där ser det ut i huvudet, varje kväll. Sen på morgonen vaknar jag och hälften av alla måsten är som bortblåsta. Vet att det var minst ett par saker till som jag låg och funderade över igår men som nu inte finns kvar i minnet. Vad hände med att slappna av när det är dags att sova? Borde verkligen göra en "Christine" och spela in allt.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Jaaa listor/inspelningar av alla "måsten" är superbra! Jag sover tusen gånger bättre om jag skriver upp alla saker jag behöver göra dagen efter, tror att det hjälper till att få en att koppla av, så prova det :) Funkar för mig i alla fall!



Sv: TACK vännen för din kommentar!! Det är verkligen ovärdeligt med allt stöd, särskilt när man ramlar in i gamla mönster... :/ Och precis som du skrev, snedsteg är en bit på vägen och något som man lär sig av och måste övervinna! Nu är det gamla glömt och vi kör igen, pepp! :) KRAM

2010-08-01 @ 15:38:45
URL: http://kalorigris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0