Mat & Bak

Den här dagen har verkligen gått i "det godas" tecken. På förmiddagen tog jag och mormor en tur på stan, inhandlade garn till min pippi-tröja och satte oss sedan och fikade. Innan jag gick från mormor fick jag sedan nykokt risgrynsgröt med mig hem som fick bli dagens lunch. Mums! På eftermiddag och kväll har jag spenderat mestadelen av tiden i köket. Bakat bröd att fylla upp frysen med, slängde sedan ihop en paj till middag och efter det har jag "överrasknings-bakat" till bror och Carro. Jag och Carro utbyter tjänster, jag får en massage och hon får bakat bröd av mig. Tycker det är en himla bra deal faktiskt! Haha! Förra gången bakade jag frukostbullar, denna gången fick jag överraska. Ska nog provsmaka om en liten stund när det svalnat, tror det kan bli himla gott!

Nu ska jag fortsätta i "det godas" tecken genom att titta på Vad blir det för mat? och söka efter lite recept inför nyår, vi är inte riktigt på det klara än med vad som ska serveras. Jag har önskat Mickes tomat och löksallad med mozzarella till förrätt, men den resterrande menyn är fortfarande oklar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0