Underbara dagar

Jag tror att jag älskar julen för att den är så lugn och stillsam. Många talar om stress, men jag har aldrig känt av något sådant kring jul. På julaftons förmiddag begav jag mig till pappa och Eva-Marie där det blev julbrunch och lite julklappsutdelning innan jag och syskonen for för att hämta upp mormor, stanna vid kyrkogården och sedan vidare till mamma där även Micke slöt upp efter att ha jobbat på förmiddagen. Kalle-Ankas jul (såklart!), julmat, julgröt, sällskapsspelande, julklappsutdelning och julfika. Glädje och värme hela dagen lång. Och detta fortsatte igår på juldagen när vi träffade hela släkten hemma hos Mickes föräldrar och åt god mat och umgicks. Det är något speciellt med julen och stämningen som infinner sig, skulle gärna vilja att julen varade lite längre. Idag njuter jag av stillheten, har tagit mig en långpromenad och nu blir det nog film i soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0