Effektivitet

Den här måndagen känns mycket bättre än den förra. Underbart. Kanske kan det bero på solen som faktiskt skiner utanför fönstret. Jag känner mig dessutom efflitektiv idag, vilket gör att jag får en härlig känsla i kroppen av att jag gör något vettigt. Började dagen med en promenad i kylan med Jenny. -18 grader stod det på termometern när jag klev ur sängen i morse. Men det var faktiskt en skön promenad med bitande kyla i kinderna.

Sedan promenaden har jag setat och letat avhandlingar till min uppsats och hittat en hel del bra (hoppas jag). Har i alla fall reserverat flera stycken och jag börjar bli mer och mer taggad till att skriva den här uppsatsen. För tillfället håller jag på att styra upp födelsedagsfika för min man som fyller år i morgon. Enligt han själv så skulle han nog kunna klara sig utan firande, men jag är av åsikten att lite firande måste man ha. Om inte annat för att det är trevligt. Och jag vet dessutom att han uppskattar det när det väl ordnas. Födelsedagsfika i morgon innebär att jag nu ska sätta igång att baka och inser också att en städning är på sin plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0