En dag med syster och Majsan

Har spenderat mestadelen av dagen med syster och Maja. Så mysigt att få lite bebismys då och då. Även om jag knappt tycker att Maja är bebis längre, sju månader och stora tjejen snarare. Det är t.o.m. mysigt att få en leksak drämd i ansiktet eller lite mat kletat på sig. Det är en intressant betraktelse, för jag tror knappast att jag skulle tycka det var lika mysigt om någon annan slog mig i ansiktet eller kletade av sig mat på mig. Det är ungefär som när man umgås med små barn över lag och det rapar ellerr fiser och alla vuxna utropar: "Åh, vad duktig du var nu lillagumman/lillagubben". Det är ju knappast något man säger om sambon sitter och rapar eller fiser i soffan. Det är roligt tycker jag. Undrar vid vilken ålder det övergår från duktigt/gulligt till ouppfostrat och äckligt? Jag myser i alla fall i fulla drag alla de stunder jag får med Maja. Med syster också för den delen, bästa systern!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Mysigt. Jag blir galen på att jag inte har någon i min närhet som har en liten unge man kan låna och gulla med :)

2010-02-19 @ 21:09:13
URL: http://jenha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0