Semle-ätar dagen

Idag ska man visst äta semlor berättade Micke i morse. Jag som inte är något stort fan av semlor har ingen större koll på den här dagen. Jag gillar inte mandelmassa och att äta en (torr) bulle med massor med grädde känns inte så hett. En semledag för tre år sen (tror jag) så bakade Pillans pappa semlor till oss och då gjorde han specialare med vaniljkräm i till oss som inte gillade mandelmassa. Det var smarrigt det. Det kan jag tänka mig. Ska visst finnas sådana på Sultans att köpa, men ryktena säger att deras semlor brukar vara torra, så då får det vara.

Nog om detta. Idag fick jag en inblick i vad mitt D-uppsats skrivande kommer att innebära. Om en månad ska jag kunna redovisa ett PM på en uppsatsidé som ska innehålla de första delarna av en uppsats. Gör jag detta bra har jag det till stor hjälp sedan när uppsatsen väl ska skrivas i höst. Så nu får jag känna på det riktiga studentlivet i några veckor. Det ska läsas till föreläsningar, skrivas paper, skriva ett uppsats PM, ha praktik, skriva ihop uppgifterna från praktiken osv osv. Så jag vet vad jag gör de närmaste sex veckorna.

Nu inväntar jag Jenny, sedan far vi mot vågen. Idag har jag en läskig känsla i kroppen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0