Förändringar (på tre veckor):

  • Jag rör numera på mig i stort sett varje dag. Promenader, gym eller simning. Nästa vecka ska även vattengympa testas. Tennis är också något som jag funderar på att prova. Jag planerar varje vecka min träning och försöker hitta en bra fördelning. För bara några veckor sedan stannade jag hellre hemma i soffan och det blev kanske en promenad någon gång i veckan och gymmet var ett sällan besökt ställe.

 

  •  Jag avstår från godis, chips och läsk. Något som jag förtärde allt för ofta för några veckor sedan, gärna varje dag. För första gången på tre veckor drack jag läsk till maten igår. Att äta/dricka sådant mer sällan gör upplevelsen av det hela bättre. Tanken är att hålla uppe från godis helt i åtta veckor, vilket inte känns omöjligt.

 

  • Känslan av att vara hälsosam är en känsla som inte fanns för några veckor sedan. Idag mår jag bra för att jag rör på mig och äter som man bör. Det är inget som är jobbigt, det känns bara så bra.

 

  • Jag är, bevisligen, lättare i vikt mätt än för tre veckor sedan, nästan två kilo lättare på två veckor och förhoppningsvis ännu några hekto lättare nu. Det går om man vill. Och jag vill verkligen.


Kommentarer
Postat av: Esroth

Bra förändringar! :)

2010-01-24 @ 14:43:22
URL: http://esroth.com
Postat av: Esroth

Bra förändringar. Var är du idag?

2010-07-24 @ 16:58:21
URL: http://esroth.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0