Trasig bil i 12 minusgrader

Dom tre F:n har idag infunnit sig: Frustrerad, förbannad och frusen. Framförallt frusen. Det är så det blir när bilen går sönder mittimellan Norrköping och Katrineholm och termometern står på -12. Snälla pappa ställde ju upp och skulle komma och frakta hem mig och bilen, men eftersom han var tvungen att byta till sig rätt bil (med dragkrok), låna släp och köra till mig där jag satt så blev det en timme i kylan. Jag har frusit många gånger i mitt liv, men det här tar nog tusan priset. Pricken över i:et blev att bilen ändå inte kunde fraktas hem och bärgaren kommer håva in pengar! Kanske var det ändå ödet att jag innan jag klev utanför dörren i morse tänkte tanken att jag skulle lägga ner mössan i väskan i fall man skulle bli stående, det är ju vinterväglag och allt kan hända. Jo, sanna mina ord, allt kan hända. Värmen börjar i alla fall så sakta återkomma, detta efter antalet timmar i lager med kläder och filtar.


Jag frös och såg tillslut knappt något genom rutan.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Fy fan, jag lider med dig. Jag hade verkligen brutit ihop, börjat gråta och tro att jag skulle förfrysa tår eller fingrar och därmed behöva amputera.



Dramaqueen, kanske? :D

2010-01-07 @ 22:18:38
URL: http://jenha.blogg.se/
Postat av: Bror

Pontus "diket" blomgren satt fast i ett dike i 2 timmar innan bärgaren kom.. men han tjände pengar under tiden så kanske var lite bättre

2010-01-08 @ 20:00:21
Postat av: Madde,

Om man ändå hade tjänat pengar på det. Jag förlorade ju bara pengar på det eftersom bärgaren är så hutlöst dyr (trots försäkring).

2010-01-09 @ 10:51:11
URL: http://madeleineborjesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0