Ledig vecka!

Just nu ligger det en ledig vecka framför mig på jobbet. Eller ledig och ledig. Veckan ska ägnas åt att plugga då handledarna vill ha ett utkast till en början på uppsatsen när jag återvänder till skolan i höst. Och eftersom detta är den enda lediga tiden fram till skolan börjar så får det bli en pluggvecka. Förhoppningsvis hinns annat också med. Eftersom att semster är ett frånvarande ord i mitt vokabulär så får jag väl ändå se detta som en liten semster. En vecka där jag kan lägga upp plugget som jag vill, vara effektiv och hinna med att njuta av solen också.

Längtar så till den dagen när jag äntligen får ta ut riktig semster. Sedan jag var 17 år har jag jobbat varje sommar, från skolans slut till skolans början. Just i detta nu är jag en aning avundsjuk på familjen som är på semster på olika håll. Danmark, Dalarna, Spanien och Sälen. Men min tid kommer. Och med läraryrket kommer sju veckors semster på sommaren, man tackar och bockar.

Medan alla andra är på semster ligger jag idag hemma med nackspärr. Jag hade tänkt börja mitt plugg idag eftersom vädret är lite sisådär. Men att sitta här vid datorn är inte allt för skönt med ond nacke. Får nog bli en veva med dammsugaren istället, det kan behövas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0