Tropisk värme

Jag börjar mer och mer tro att den tropiska natt som alla har pratat om ska infinna sig, kommer att infinna sig i natt. Värmen idag är helt otrolig, fastän det har blåst en del så är vindarna så otroligt varma. Termometern för värmen inne visar 31 grader och det är svalare inne än ute. Det säger det mesta.

Efter att ha tagit en behövlig sovmorgon idag(vaknade klockan elva av mobilen) så har jag spenderat några lugna timmar med syster och Maja. Vi tog en promenad ner till Djulö Herrgård där det blev lunch och ett dopp för fötterna i sjön. Efter promenaden hemåt igen har jag spenderat timmarna i skuggan på balkongen med en bok i högsta hugg. Här lär jag nog spendera många timmar till ikväll.


Djulö Herrgårds Café som ligger precis intill vattnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0