10 månader kvar

I morgon kliver jag på min sista praktikdag, någonsin(eller i alla fall för den här utbildningen). Det känns himla konstigt. I snart fyra år har jag i några veckor varje termin haft praktik, vissa veckor bättre än andra. Men i morgon är alltså den absolut sista dagen. Fr.o.m nu är det enbart skirva och läsa som gäller, speciellt i höst då D-uppsatsen ska författas. Varje gång jag inser att jag om ett år är färdigutbildad lärare så känns det så skönt. Äntligen blir det "på riktigt".

Har inte hunnit med någon promenad i dag, slutade klockan två men blev kvar i skolan till havl fem då jag och min handledare satt och pratade om erfarenheter och svårigheter med yrket. Sedan blev det matlagning direkt när jag klev in genom dörren och nu sitter jag här och väntar på Biggest Loser. Får ta igen det i morgon istället.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad kul att du snart är färdig lärare! :D Vilket ämne och årskurs? :)



Sv: När det gäller den mentala träningen... Det är en av XV:s ledstjärnor så dels tränar vi det tillsammans under gruppträffarna, dels så har alla medlemmar fått varsin skiva att öva med hemma :) T.ex. så övar man muskulär avslappning (typ, spänna/slappna av i musklerna efter ett visst mönster efter vad de säger på skivan), mental avslappning (typ "hitta sitt eget inre rum"), självbildsträning, målbildsträning osv :) Lite svårt att förklara eftersom hela programmet bygger på cd-skivan :P Det är däremot SUPERBRA, kan verkligen rekommendera dig att prova! Finns säkert någon liknande skiva man kan köpa i skivbutiker :) Jag har blivit betydligt mindre stressad, har lättare att slappna av och känner mig mer tillfreds, glad och full av energi sedan jag började träna det kontinuerligt :)

2010-03-17 @ 21:13:41
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sv på kommentar nr.2: :D



Vad kul med massa "små" kläder i garderoben att komma i! :D Du verkar så himla klok! Klart att man ska få känna sig snygg även när man går ner i vikt... Ibland glömmer jag nog bort att tänka på nuet, jag är liksom så långt fram i tiden och ser bara mitt mål :P



Ha det bra!! :)

2010-03-17 @ 21:15:53
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: Diana

Sv: Ja, då kämpar man lite hårdare ;)

2010-03-18 @ 08:12:36
URL: http://dianaekner.blogspot.com/
Postat av: Carolina

Tack så jättemycket för gratulationerna! :)

Hade en underbar dag och det jag tror att det klarade viktmålet gjorde mest. Gick runt med ett leende på läpparna hela tiden och mår bra ända in i själen. :) Visst är det härligt att vara så nära?!

Man får liksom extra styrka.



Precis, jag har några stycken jag följer och det är otroligt peppande. Även om man någon dag tänkt strunta i träningen så blir man lite extra pushad när man läser om alla andra duktiga tjejer och vips så tränar man själv också. :) Super ju. :)

2010-03-18 @ 19:25:51
URL: http://bluppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0