En Capricciosa, tack!

Tro det eller ej, men idag blev det pizza till middag. På min inrådan faktiskt. Förutom en sallad på McDonalds för någon månad sen så är detta den enda skräpmaten jag ätit sedan jag började min viktnedgång i början av januari. Det fanns helt enkelt rum för lite pizza idag, så skulle det ätas så var det väl idag. Dessutom blev jag så sugen när vi gick förbi pizzerian under promenaden på förmiddagen. Så fick det bli. Och hur gott var det då? Ja, inte så speciellt gott egentligen. Efter knappt halva pizzan var jag sådär äckligt mätt som man bara blir av pizza och annat skräp. Men nu klara jag mig tre månader igen till nästa pizza. Minst.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Haha.. jag känner igen det där med pizzan. Man suktar efter den och första tuggorna är sååå goda, men sen ångrar man sig och känner att det var inte så gott egentligen. ;) Man hade liksom klarat sig utan.



Det går super med måltidsersättningen. Jag är väldigt liten i maten i vanliga fall så för mig var det inte alls jobbigt att övergå till ersättning, men det var värre för min sambo. Första veckan tyckte han var jättejobbig, men det gäller att inte ge upp. Nu håller han sig jättelänge på ersättningen. :) Så det är ju en vanesak. Magsäcken måste ställa om sig helt enkelt. :)

Jo, sant, det blir dyrare, men vi känner att det är värt det. O som du säger, det kostar ju extra bara man ska hålla sig till vanlig nyttig mat också. Det är ju sitt eget liv och välbefinnande man investerar i, så det är värt de. :)

Men visst, det är surt att det är dyrare. Man vill ju leva så billigt som möjligt egentligen.



Hoppas du har en riktigt trevlig söndags kväll. :)



2010-03-21 @ 19:29:21
URL: http://bluppan.blogg.se/
Postat av: anna

jo okej, jag har en kompis som kör viktväktarna nnu och försöker bli av med sina grav.kilon :) och det verkar ju rätt vettigt faktiskt. men jag skulle säker glömma bort o skriva in o allt sånt där.-



men jag måste säga att du är verkligen duktig, grattis till dina minskade kilon.



sen måste jag bara fråga, fruktsalladen du gjorde häromdagen, var det med glass till?

2010-03-22 @ 07:54:44
URL: http://villblismal.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Hej! Ja, vad roligt med någon som också kör VV! :) Jag började också i januari. ;) Dock käkade jag och min sambo pizza häromveckan, men vi tog en kebabpizza och delade på den istället och man blev verkligen mätt! :) Jag blir fortare mätt nu för tiden och försöker att aldrig äta tills jag blir sådär jätteäckligt mätt liksom, det var faktiskt ett tag sen nu! Och skönt att vi har "råd" att käka pizza dessutom om vi vill. ;) Kram!

2010-03-23 @ 08:46:20
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0