Ett kärt återseénde

Det har varit en söndag i lugnt tempo för min del, ändå känns det som att jag faktiskt har fått en hel del gjort. Började med en promenad i förmiddags med Jenny som sällskap, vi kom aldrig upp i vårat vanliga raska tempo, benen var lite segare än vanligt för oss båda. Men så är det väl ibland. Nio gånger av tio är ju benen och kroppen på topp, så då är det bara att köra ordentligt då istället. Nästan sju kilometer blev det i alla fall.

Eftermiddagen har jag ägnat åt att läsa igenom alla PM till slutseminariet på tisdag. Svårt är det, men nu är det gjort så då kan jag till och med se mig som ledig från skolarbetet i morgon, vilket jag inte hade räknat med. Undra vad jag ska göra av den dagen?

Till min stora förtjusning fick jag se att Fångarna på fortet ska börja sändas igen till hösten. Det var ett av mina absoluta favoritprogram när jag var liten, varje fredag satt jag bänkad framför tv´n när det gick. Får väl se om det är lika roligt när man är tio-femton år äldre än man var sist det sändes.


(Bild från google.se)


Kommentarer
Postat av: Carolina

Det var banne mig lääääääänge sen man såg fångarna på fortet. haha.. men precis som du satt man bänkad framför tvn som barn och såg detta. :) Kommer så väl ihåg de där fredagskvällarna. hihi



Nä, vi har ingen snö alls kvar och det är helt underbart. :) Eller jo, lite i skogen eller bakom stora byggnader där solen inte når, men annars är det bort. Det växer till och med små vårtecken här och var, såsom snödroppar, vintergäck och krokusar. Hoppas våren kommer till er också snart. :)



jag förstår precis vad du menar med stranden och jag kan hålla med. Det kommer kännas bättre i år än förra året i alla fall. Men det hade ju inte varit fel att få bort lite av celluliterna först också. hihi



Tack för alla dina kommentarer. Jättekul att du fortsätter kommentera fastän jag inte hunnit med att svara dig. :)

Och tack speciellt för kommentaren i viktbloggen. Kul att det syns. :) Men jag måste hålla med dig. Tog ju också mina bilder från början (eller nästan i alla fall) och sen när jag hade gått ner 10 tyg jag nya, men såg verkligen ingen skillnad alls. Blev riktigt ledsen. Vill ju att det ska synas, annars tappar man liksom inspirationen. Men jag gav mig inte och det ger ju resultat. Det syntes ju så mycket mer denna gången jag tog bilderna, 6 kilo senare. :) Skönt. Men hade det inte synts något nu heller hade jag inte vågat lägga upp bilderna.



Nu måste jag fortsätta jobba här. hihi.

Hoppas att du har en riktigt trevlig söndagskväll!!

2010-03-28 @ 20:04:48
URL: http://bluppan.blogg.se/
Postat av: anna

ja vad kul att fångarna på fortet ska börja igen :D

kommer ihåg hur man satt bänkad när man var liten. haha.



ang din kommentar, nix, mina föräldrar vet inte att jag försöker gå ner i vikt.. dom förstår inte dagens ideal riktigt..

2010-03-29 @ 10:32:36
URL: http://villblismal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0