Funderingar kring sockret

Och helt plötsligt så förstår jag varför jag klarar mig utan godis utan speciellt mycket bekymmer. Jag har mått så dåligt efter att ha ätit godis och naturgodis under gårdagen, och inte dåligt i den bemärkelsen att det är ångest, utan dåligt i den mening och magont och illamående infann sig. Och det sitter i nu med. Kanske inte att jag just mår illa och har magont utan nu känner jag mig mer illamående inför tanken hur mycket skit jag tryckte i mig innan jag bestämde mig för att hålla uppe med godiset. Det intressanta i det hela är att jag igår inte åt i närheten av den mängd som jag åt förut.

Nu ska jag inte sticka under stol med att även tankarna nu går fram till tisdagen och vågen. Jag frågar mig faktiskt varför jag prompt skulle äta detta? Kan ju dock inse att jag kanske behövde detta för att inse att jag inte behöver det där sockret i kroppen. Mår så mycket bättre utan sockerkicken.

Solen lyser fortfarande. Därför blir det nu en andra promenad denna dag. Jag känner att mitt psyke behöver det, för att väga upp sockerintaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0