Annorlunda söndageftermiddag

Igår spenderade vi eftermiddagen hos Mickes föräldrar där det intogs kalkonmiddag och sades hejdå till Mickes bror Adam som åker till London i morgon på obestämd tid. Dock blev inte riktigt eftermiddagen som det var tänkt. Runt klockan fem var det kolsvart ute och helt plötsligt var det lika svart inomhus och ännu mörkare utomhus. Inte en enda lampa fungerade i hela byn och ingen täckning på mobilerna. Och så var det i runt en timme. Så det blev till att spela spel i skenet av levande ljus. Trodde dock jag skulle trilla av stolen när det helt plötsligt bankar på dörren mitt i allt det mörka. Vem bankar på dörren när det är kolsvart både ute och inne. Det var som tur var bara en kompis till Adam. Eftersom ringklockan inte fungerade under strömavbrottet så var han tvungen att knacka. Men tusan vad rädd jag blev. Det var i alla fall jätte mysigt att sitta där med levande ljus och spela spel, men jag funderar fortfarande på vad som hände. Sirener tjöt som bara den, men tidningen rapporterar inte om något speciellt. Ja, en lite annorlunda söndagseftermiddag.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Usch vad läskigt när det blir sådär mörkt. Riktig halloween söndag med andra ord. ;) Jag hade garanterat trillat av stolen med en gång jag hört bankandet på dörren. haha. Så jäkla mörkrädd. ;)



Önskar dig en härlig måndag!

2010-11-01 @ 10:54:44
URL: http://bluppan.blogg.se/
Postat av: Titti

hej!

Sorry om jag inte svarat har haft fullt upp!

SJälvklart vill jag fixa ett smycke åt dej. Det bästa om du ska ha ett armband är att jag stansar på affirmationsringen för de andra är nästan mer passande på halsband! Men vad vill du att det ska stå? Kraam

2010-11-01 @ 12:16:24
URL: http://www.therese-design.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0