Baka, baka mycket kaka!

Jag har kommit in i någon slags bakningsperiod. Möjligen har det att göra med att jag tycker att det är avkopplande och det får mig att tänka på annat för en liten stund nu när jag sitter med min uppsats dagarna i ända. Jag bläddrar flera gånger om dagen i mina kak- och bröd böcker här hemma för att se vad som skulle kunna bli det nästa att slänga ihop. Som tidigare sagt är det inte för att äta det jag bakat som jag bakar utan mer för själva bakningen. Tur då att min andre hälft här hemma älskar kakor och bröd, speciellt nybakat. Med det inte sagt att jag också ätit av det som bakats, men kanske i en mer "normal" mängd.

Jag är supersugen på att baka småkakor, just kakor är dock en last hos mig så bakar jag det kan nog lite för många hamna i min mage. Överväger att ev. baka en mindre sats. Då finns det inte lika många att gå och nalla av sedan. Näst på tur står i alla fall frukostbullar, vars recept jag fick av Carolina här på bloggen. Det blir nog till att baka dessa idag. Mycket jästid innebär att jag hinner med en massa plugg samtidigt som brödet bakar sig självt. Kanonbra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0