Jag är så trött på detta...

Jag har kommit in i en riktig skitperiod vad gäller mitt uppsatsskrivande. En period där jag bara vill slänga datorn genom fönstret och lägga mig ner på golvet och gråtat och skrika som ett litet barn. Frustration kallas det. Jag har fått massor av feedback som jag har att arbeta med. Men kanske blev det för mycket på en gång. Jag står helt still i mitt arbete och vet inte alls vilken ände jag ska börja i. Jag blir stressad för att det bara är 1½ månad kvar tills uppsatsen ska in och framföra allt blir jag stressad för att jag kommer möta min handledare på måndag utan att ha kommit ett enda steg på vägen på en hel vecka. Jag öppnar dokumentet men allt jag ser är text i mängder, text som på sina håll är bra, text som på andra håll behöver bearbetas, men händerna och huvudet är som låsta och det är tvärstopp. Jag skulle kunna gråta floder över detta, det är nära, men jag gör det inte. Vet inte vad det ska tjäna till. Det lär ju inte gå bättre för det, ingen kommer komma springande och rädda mig från detta. Detta måste jag klara ut själv, även fast det just nu känns totalt hopplöst.

Egentligen är det väl hopplöst att skriva det här också. Vem är egentligen intresserad? Jag tjatar hål i huvudet på familj och vänner om detta, dom tycker säkert det är skittråkigt, men alla är snälla och lyssnar. Förhoppningsvis är det ju avklarat i januari när examen tas, dom liksom jag kanske ser ett slut. Även om det för mig blir mer och mer diffust hur jag ska få klart detta samtidigt som datumet för inlämning blir tydligare och tydligare och kommer närmare och närmare. Stress är väl ordet nu. Stress...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag kan läsa igenom hur många gånger som helst, det är inte jobbigt för fem öre. Och du får prata om uppsatsen preciiis hur mycket du vill, jag förstår ju på sätt och vis vad det är du går igenom. Jag har i alla fall gått igenom alla känslostadier som dyker upp under processen. Gråta kan vara skönt ibland, få ladda ur och komma igen.



Jag VET att du kommer klara det här galant, du kommer ha skrivit ihop en jättebra uppsats som du kommer känna dig riktigt nöjd med.



Kramar

2010-10-23 @ 11:51:20
URL: http://jenha.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men lilla du! Vad är det man har familj och vänner till för om inte för att gråta ut hos och tjata hål i huvet på??!! Tjata så mycket du vill! Det är inte det att vi "ser slutet" som du skriver, vi vet ju hur viktigt detta är för dig och vi VILL stötta dig! Sådeså! Puss

2010-10-23 @ 19:28:05
Postat av: Carolina

Men det är ju klart att du ska få skriva av dig i bloggen. Livet/humör/känslor går upp och ner hela tiden och en blogg är så bra att använda till sånt. Man får skriva av sig precis det man vill och så finns det härliga bloggvänner som gärna stöttar och lyssnar. :) Så bara skriv om du vill/behöver. Jag läser mer än gärna.

Och jag tror det var bra att du bröt ihop. Ibland måste man verkligen det. Bröt själv ihop i söndag men så mådde jag mycket bättre sen igen. :)



Tack för din kommentar. Första dagen tillbaka på jobbet gick jättebra. :)



Kramar

2010-10-27 @ 20:11:27
URL: http://bluppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0