Tappad motivation

Jag har helt tappat motivationen till de sista kilona som jag vill bli av med. Varför blir det såhär? Det var precis samma sak förra gången jag gick ner i vikt, när jag bara hade några ynka kilon kvar så försvann motivationen. Varför? De två sista veckorna har varit katastrofala. Absolut inte i matväg, för här hemma är det husmanskost som gäller, men därimellan har det ätits både det ena och det andra. Träningen har också fått stått åt sidan, dels för min onda vad (som tack och lov nu har blivit bättre) men också för att motivationen inte finns. Jag kan inte skylla på tiden. Jag kan ta mig i kragen och gå upp en timme tidigare på morgonen så hinner jag eller ta mig ut på kvällen. Det värsta är att jag mår dåligt av det men ändå inte förmår mig till att göra något åt det.

Nu har jag i alla fall beställt den där klänningen från H&M som jag nämnde igår. Jag mailade dem och de hade just fått in fåtal så snart är den på väg hem till mig. Och i den klänningen är det bara en snygg kropp som gäller. Så nu är det fan dags att rycka upp sig! Ikväll blir det möte på VV och hoppas därmed få lite ny motivation.

Det är nog fler än jag som råkat ut för tappad motivation. Vad gör ni för att komma på rätt köl igen? Jag har varit i svackor förut, men den här känns djup...

← Klänningen!

Kommentarer
Postat av: Pärlan

Jag brukar själv vara väldigt dålig på att göra något åt min tappade motivation, brukar mest vänta och hoppas på att den ska infinna sig ungefär, haha. Men jag tror egentligen det viktigaste är att man fortsätter äta bra och träna, gå på VV-möten och sådär, för att den till slut infinner sig. För om man har gjort dåliga val senaste tiden så blir det dubbelt arbete när motivationen kommer och den blir lätt tappad igen. Lyssna på peppande musik och läs bra tidningar som peppar! Det brukar jag göra :)

Hoppas den kommer tillbaka snart! Kram

2010-09-28 @ 14:24:17
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0