En rastlös själ

Det är rätt läskigt hur fort man kan bli beroende av något och hur bekväm man är ibland. Läkaren avrådde mig från att köra bil nu när jag äter tabletterna för ryggen och helt plötsligt så inser jag hur handikappad jag känner mig när jag inte kan köra bil. Jag skulle vilja ta mig utanför stan för att fixa lite inför julen, men helt plötsligt är jag beroende av någon annan. Jag kan inte bara låna en bil av någon utan måste ha någon annan som kör också. Det mest irriterande just nu är att jag inte vet hur länge jag kommer behöva äta smärtstillande, inte bara för att jag inte kan köra bil utan allra mest för att de gör att jag blir trött och bitvis illamående. Huvudsaken är ju att ryggen blir bättre, men som vanligt är jag rastlös och vill att allt ska bli bra direkt.

Jenny gav mig idén att göra Rocky road till julen. Julgodis med massor av choklad, dumle, marschmallows och nötter av olika slag. Låter ju helt underbart gott. Så för att få tiden att gå lite så tänkte att jag skulle göra en provomgång idag för att se hur de blev och framförallt smakade. Tji fick jag då jag kom till affären och de inte hade allt som skulle vara i. Har inte lust att ta mig runt hela stan för att hitta det som ska vara i så det får bli en annan dag. Funderade dock på en sak med receptet; det ska vara 600 g mörk chocklad av bra kvalitet och minst 70 % kakao. Dessa chokladkakor är ju inte de billigaste och så ska man ha 600 gram. Det blir ett ganska så dyrt julgodis tillslut. Speciellt som en sats bara är tolv bitar och fler än så lär det garanterat gå åt. Vi är ju en stor familj som gillar godis. Fast vem gör inte det?!


(bild från recept.nu)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Köp vanlig marabou chokladkaka men den med mörk choklad, den är ju på 200g och det blir bra mycket billigare och det är gott! :D

2009-12-21 @ 18:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0