Åter till verkligheten

Det har varit två veckor utan koll, utan engagemang och att bara leva i nuet. Det har avverkats student, födelsedag och midsommar. Firande på firande och därimellan har jag inte varit speciellt noga med maten. Motionen har jag faktiskt hållt hyffsat koll på, ett par dagar bara då jag inte rört mig. Men har det inte blivit en promenad så har jag jobbat, vilket har inneburit en hel del cykling och spring i trappor. Idag inget av det nyss nämnda, men väl åtta timmar på golfbanan där jag gått 18 hål. Observera gått och inte spelat. Micke och hans föräldrar spelade, jag gick med och agerade hejarklack/caddie/nyfiken flickvän/svärdotter. Vattnet, dvs cirka två liter har jag också fått i mig varje dag. Men nu måste också maten tas i fas och allt det goda därimellan plockas bort. Och då menar jag inte att all glass ska plockas bort eller alla efterrätter osv. Men det kanske räcker med en glass per dag, efterrätt ett par gånger i veckan och snax på kvällen kanske bara någon dag i veckan.

Frågan är varför det är så himla lätt att hamna på fel väg men så svårt att hitta tillbaks till rätt?

Kommentarer
Postat av: Pärlan

Jag har varit på en så sjukt intressant föreläsning om det där. Om hur hjärnan funkar med ovanor och vanor. :) Hade gärna delat med mig, men så svårt att skriva allting och det hade blivit lååångt. Det är svårt att återskapa! Men tror jag ska skriva ett inlägg om det någongång!

2010-07-03 @ 17:25:42
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0