Många fula ord ikväll

Det känns som om jag ska gå sönder. Kroppen värker efter skidåkning igår, ett antal timmar shopping idag och så timtal vid datorn i eftermiddag/kväll. Nu är klockan över elva och jag lägger ner skrivandet för idag. Några timmars sömn och sen upp tidigt i morgon och på´t igen. Har suttit och skrikit många barnförbjudna ord ikväll och varit på vippen till att kasta ut datorn flertalet gånger. Micke sitter på hörlurar i vardagsrummet, jag förstår honom. Om fyra dagar är skrivandet slut, som jag längtar. Jag längtar till den dagen jag slipper sitta vid datorn, den natten jag kan sova utan att drömma om uppsatsen, eller ja, längtar först och främst efter en natt där jag kan somna utan att vrida och vända mig i timmar först. Men den tiden kommer nog inte infinna sig förän efter nyår. Tidigast. I morgon har jag i alla fall beställt lunch hos mormor, det blir ett bra avbräck i en timme eller två. Välbehövligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0