På väg framåt

Insåg just att mina sex senaste inlägg har varit gnäll om trötthet och sjukstugan som råder. Men ja, ärligt talat så har det inte hänt så mycket annat de senaste dagarna. De vakna timmarna har ägnats åt att titta på tv och film i stort sett för att få timmarna att gå. I vanliga fall ligger väl ett dygn på uppdelningen 8/12. Det vill säga åtta timmar sömn och tolv timmar vaket. De senaste dagarna har för mig varit tvärtom, åtta timmar vaket och tolv timmar sömn. Och det har behövts.

Idag känner jag mig något bättre, lite piggare både i kroppen och i sinnet. Men ännu inte hundra. Hade planerad handledning idag i Norrköping som jag kände sådär inför att åka på, dels p.g.a. hur jag mår men också p.g.a. vädret. Fick dock sms av min handledare tidigt i morse där hon tyckte jag skulle stanna hemma för att vägarna var glashala. Så handledningen tog vi på telefon istället och det gick bra det också. Nu hoppas jag att huvudet är med på noterna så att jag jag fortsätta skriva i morgon eller senast på fredag.

Nu snöar det ute igen. Jag skulle vilja vara ute och bygga snögubbar och åka pulka istället för att ligga här inne. Hoppas snön ligger kvar i några dagar, men det verkar inte lovande...

________________________
Update: Jag fick mig ett gott skratt när jag insåg att jag enligt inlägget har skrivit att dygnet har 20 timmar. Ja, den här influensan gör mig ju inte smart direkt. 8/16 ska det ju vara och inte 8/12.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tänkte inte en sekund på att antalet timmar totalt, var alldeles för få. Haha, du kan ju skylla på att du är sjuk och snurrar till det. Vad ska jag skylla på? :)

2010-11-10 @ 19:45:17
URL: http://jenha.blogg.se/
Postat av: Carolina

Ja, det är verkligen helt obeskrivligt underbart att känna hennes rörelser där inne. Jag liksom stannar upp i allt jag gör och bara njuter. :)

Njae, sessan blir det i alla fall inte. hihi

Det är verkligen supersvårt det där med namn. Själv gillar jag inte riktigt de där gamla namnen, inte min sambo heller. Däremot är vi för namn som är lite mer ovanliga. :) Som du säger så är det väldigt individuellt. Men det är kul med alla namnförslag man kan få. Kanske dyker där upp nått man blir förälskad i. :)



Jag hoppas du mår lite bättre ikväll! :)

Kramar

2010-11-10 @ 22:57:35
URL: http://bluppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0