Första dagen avklarad!

Första riktiga dagen på jobbet är avklarad. Är totalt fullproppad med information om det mesta. I morgon kommer eleverna, då börjar det verkliga allvaret. Hade självklart problem med att somna i natt, halv tre tittade jag på klockan för sista gången, så någon gång strax efter det somnade jag förmodligen. Sedan ringde klockan tio över sex. Av någon anledning var jag dock inte trött under dagen, men nu däremot skulle jag kunna somna ståendes. Därför ska jag nu krypa upp hos M i soffan och sedan blir det tidig sänggång.

Jag har dock lite problem med att förstå att detta faktiskt är mitt jobb, och så ska förbli i alla fall det närmaste halvåret. Jag säger att jag ska till skolan när jag ska iväg, vilket iof är sant, men skolan förknippar jag med universitetet och mitt egna pluggande. Nu måste jag ställa om och få in i huvudet att detta är mitt jobb. På riktigt.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Åh, jag hoppas verkligen att du ska trivas!! Du har ju varit så duktig med studierna och allt. :) Vad är det för ålder på eleverna du ska ha?



Sv: Tack så mycket! Ja, det är en lättnad att slippa behöva tänka på jobbet och vara rädd för att behöva gå dit när man har för ont för att kunna jobba.

Men å andra sidan är det inte high life att gå hemma varje dag. Man tröttnar snabbt. haha.. Dock är det skönt att kunna ta all förberedning inför bebisens ankomst steg för steg, i lugn och ro. :)



Hoppas du har en fin kväll!

Kramar

2011-01-11 @ 19:37:37
URL: http://bluppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0