Sömn... en gåta?!

Halv åtta klev jag ur sängen i morse. Halv åtta!! Då hade jag legat vaken och tittat i taket i en halvtimme. Klockan tio hade jag jobbat undan en massa jobb och ringde till mormor och frågade om hon var hemma. Så det blev fika hos mormor och så tog vi en timmes promenad i solen. Men vem fasen kliver ur sängen halv åtta på en söndag frivilligt? I veckorna sover jag som en stock (drömmer iof en hel massa knas, men jag somnar fort och sover) och önskar att jag ska få vända mig om och sova ett par timmar till när klockan ringer vid sex. Men på helgen när jag får sova då ska det vaknas tidigt och sedan ligger jag och stressar upp mig och gör "kom-i-håg" lappar i huvudet. Om fyra veckor är det påsklov, då åker vi bort i tre dagar och då kan jag inte jobba. Det ska bli skönt! Jag tycker mitt jobb är kanon, men ibland längtar jag ett år framåt i tiden, när allting inte är "första gången". Nu är det första gången med mycket; omdömen, utvecklingssamtal, nationella prov, föräldrarmöten osv. Mycket att lära och ta in.

Näe, nu får det nog bli sängen. Läsa ett kapitel eller två och sedan slå ihop de (blå)gröna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0