Stök och bök i juletid.


Dagens skörd efter pepparkaksbak.

Mamma kom förbi med nybakade lussebullar.

Min plan var att ägna torsdagen helt åt bakning. Pepparkakor och lussekatter. Men min lust försvann strax efter pepparkaksbaket. Ibland önskar jag att jag var liten igen, när alla bestämde hur man skulle göra. Då ville man inget hellre än att få växa upp och bestämma själv, men ibland kan jag känna att jag inte vill bestämma själv. Det enda jag vill är att alla är glada och lyckliga. Jag vill inte att någon ska känna sig ledsen, överkörd eller åtsidosatt. Varför har JAG dåligt samvete? Jag känner mig splittrad och ledsen över att inte kunna vara alla till lags. Julen ska vara en glad högtid med värme och kärlek. Det ska det bli i år också.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Usch! Jag förstår precis hur du känner över julen. I år är första gången på måååånga år som jag inte känner så. Och jag lovar att vi ska se till att mysa järnet här på julafton! Kram

2009-12-03 @ 18:42:35
Postat av: Jenny

Jag vill komma på fika! Jag vill luncha! Jag vill ses! När vad hur? :D

2009-12-03 @ 20:08:13
URL: http://jenha.blogg.se/
Postat av: Annelie

Mysigt med julbak! Låter som att du är stressad! Man kan inte göra mer än sitt bästa! Man kan inte vara alla till lags! Viktigast är att DU mår bra-DÅ kan du vara till hjälp för andra! Solla bort alla onödiga "måsten" och försök njut av juletiden!Kram

2009-12-03 @ 20:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0