Tanddoktorn

Det blev ett besök hos tanddoktorn idag också. Roligare saker finns ju att spendera tiden med. Gick i alla fall därifran med antibiotika för tio dagar samt en bedövning som heter duga. Det var lättare sagt än gjort att hämta ut receptet på apoteket när det knappt gick att prata. Så här sitter jag nu, med en bedövning och är jätte hungrig. Och äta får jag inte göra förän om tidigast en timme. Det är lite skumt när man känner att det kliar på hakan men hur mycket man kliar så blir det ingen verkan för man känner inte att man kliar. Lite pinsamt var också att för första gången gråta hos tandläkaren, vilket jag inte riktigt var beredd på, men jag blev så chockad när hon tryckte in bedövningssprutan i en nerv och på två sekunder var i stort sett halva ansiktet bedövat. Dels gjorde det ont och dels gick det så fort. Aldrig varit med om det förut. Så ja, det kanske är bäst att låta dom plocka bort den där sablarns tanden en gång för alla. Hittade inga spännande tidningar i tidningshyllan i affären så det fick bli kvällstidningarnas dag idag. Vuxenpoäng att läsa dessa tidningar i pappersform?


Kommentarer
Postat av: Mattias

Usch, den där sprutan tog jag med sist, rakt in i en nerv långt bak i munnen. Det sa "knak" när dom tryckte in den och gjorde ju jävligt ont. Det var en visdomstand dom fixade på mig med.

2009-12-18 @ 13:23:28
Postat av: Annelie

Ush, stackare! Jag är INTE avunsjuk! Hoppa du får ordning på den där tandjäveln snart och slipper gå med ont på självaste julafton! Kram

2009-12-18 @ 15:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0