Förändringar på 3 månader

Det är ungefär exakt tre månader sedan jag påbörjade resten av mitt liv. Det är så jag ser det. Det här är ingen huxflux idé om att tappa några kilon, detta är en investering i mig själv, i mitt liv. Jag ser en framtid i det jag gör. Den här gången ska jag göra det på riktigt, fullt ut. Inte sluta tvärt när jag är nöjd och sedan låta det rinna ut i sanden. Jag gör det här av en anledning, för att inte behöva må dåligt över att vara jag. Jag vill må bra och trivas med den jag är och jag är på god väg.

Dessa tre månader har i alla fall resulterat i en del förändringar i mitt liv, positiva sådana:
- Vågen visar på en sammanlagt viktminskning på -7,2 kg.
- Centimetrarna lossnar, en efter en. En minskning på sammanlagt 40 centimeter, fördelat över kroppen.
- Jag rör på mig i stort sett varje dag. Och jag gillar det.
- Jag är gladare och positivare. Vilket också människor i min omgivning påpekar.
- Jag antar utmaningar jag inte skulle ha gjort förut. Jag och Jenny promenerade till syster för ett par månader sedan, 1,3 mil mätte sträckan. På måndag tar vi samma sträcka, fast på cykel. Tur och retur 2,6 mil. Möjligen blir det Vårruset också, om någon tid passar. Och jag gör inte det här för att jag är tvungen, utan för att jag vill.

Jag trivs med det nya...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad härligt!! Du är otroligt duktig och förtjänar verkligen resultaten! :) Att du trivs med livsstilen gör ju saken ännu bättre! Det är ju faktiskt en nödvändighet för att man ska orka fortsätta med samma sak livet ut :)

2010-04-10 @ 16:10:28
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: Heidi

Härligt! Man märker i efterhand hur bra man mår, det blir ju en ny livsstil. :) tack för underbara och kloka kommentarer. Du har så rätt i att man ska ha kul även om man går ner i vikt.

2010-04-10 @ 16:32:26
URL: http://weightlosswarrior.devote.se
Postat av: anonym

Duktig du är :) Hur mycket väger du?

2010-04-10 @ 19:09:27
URL: http://minkampmotvagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0