Full rulle

I dagarna tre är jag och Micke bortbjudan på mat, idag är bara dag två. Detta innebär att vi i stort sett slipper laga mat överhuvudtaget på tre dagar, det tackar vi för. Är så skönt att komma bort och umgås och bli bjuden på mat. Har man många familjer så blir det många middagar borta, inte oss emot. I går började vi med påsklunch hos Mickes föräldrar, idag far vi om några timmar till pappa & Co och i morgon blir det middag hos mamma.

Jag har tagit mig tid till att motionera ordentligt dessa helgdagar. Härliga promenader i den varma vårsolen. Det känns som ett måste med all mat och allt godis som slinker ner i magen under dessa dagar. Blir inte ett roligt möte på tisdag, men den dagen den sorgen. Nu är det fortfarande påsk och här ska det njutas.

Gårdagskvällen bjöd på något mindre spännande, strömavbrott. Det verkade dessutom ha drabbat en stor del av stan. Som tur var försvann strömmen innan det var helt mörkt ute så jag hann få fram en hel massa ljusstakar och värmeljus, men den var borta länge och det kändes nästan lite skrämmande när man tittade ut genom fönstret. Inte en meter såg man framåt, helt kolsvart i alla hus runt omkring och inga gatlyktor som fungerade. Totalt mörker. Och vad gör man när det är helt mörkt? Ingen tv som fungerade, inget internet... jag försökte läsa, men det var lättare sagt än gjort i skenet från ljusen. Så småningom kom strömmen i alla fall tillbaka. Tur det!

Ät mycket ägg vänner!


Kommentarer
Postat av: Carolina

Åh vad duktig du är som klarade att bara äta EN bit! Då hade jag varit stolt över mig själv. Har ätit som en galning denna helg. Måste verkligen skärpa mig.



Haha.. ja, hade man ätit så många citroner hade det ju omöjligt kunnat bli ett glatt barn. ;)



Ja, det är helt underbart med sådant väder. Njuter av varenda sekund. Idag är det dock mulet och regnigt här i skåne också, men vad gör väl det när man vet att våren är kommen?! :)

Man blir verkligen som en annan människa av lite sol och vårkänslor. hihi



Önskar dig en fortsatt trevlig påsk. Och du, tänk inte så mycket på maten, det är bara påsk en gång om året som tur är. O du verkar ju ändå duktig med motionen också. :)

2010-04-04 @ 16:56:26
URL: http://bluppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0