Motions utmaningar?

Idag började jag och Jenny dagen med en promenad på Hälsans stig, en promenad som är 1 mil och som tog oss lite mer än 1½ timme. Men nu behöver vi nya utmaningar tycker jag. Hälsans stig går vi iof inte allt för ofta, men annars är det i stort sett samma promenadrundor man går hela tiden och de ligger på 5-9 kilometer. Vi har ju tidigare klarat av Katrineholm-Valla, både på promenad (1,3 mil) och på cykel (tur och retur 2,6 mil). Sörmlandsleden har vi fortfarande inte gått, kanske skulle det bli nästa runda? Tror den är strax över milen lång. När vädret är som idag, med sol och värme är en runda på en mil inga problem, därför kanske vi skulle försöka hitta en något längre runda också, som en verklig utmaning...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad duktiga ni är med promenaderna!! :) Det är ju så mycket roligare när man är två också... :) Hoppas ni hittar någon ny favoritrunda och så en riktig utmaning! :P

2010-04-25 @ 17:54:43
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nya utmaningar är ett måste, Sörmlandsleden låter som ett bra förslag. Jag trodde den var flera, flera mil lång.



Till Beckershov är det ca 1,6 mil. Det kan ju vara en lagom cykeltur i sommar, när det går att bada :)



2010-04-25 @ 19:24:43
URL: http://jenha.blogg.se/
Postat av: Carolina

Vad ambitiösa och duktiga ni är!! :) Önskar jag också hade en promenadvän jag kunde gå så långt med. Det blir ju så mycket lättare och roligare. :)

Och när det är så härligt väder som det varit denna helgen så är det ju helt underbart att vara ute på det viset. :)



Och angående Sune, så älskar jag också dom filmerna. Det är svensk film när den är som bäst. :) Kan sitta och skratta mig fördärvad.

2010-04-25 @ 20:35:28
URL: http://bluppan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du.... Sörmlandsleden är inte bara runt 1 mil.... den är närmare 100 mil lång! Annars kan jag tipsa om Ramsjöhult, de har lite olika sträckor som man kan gå och det är ju i terräng så det blir ju lite annorlunda mot att gå i stan.



KRAM

2010-04-25 @ 21:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0