Motiverande resultat

Jag fixade det. Helt utan motivation så klarade jag ett av mina stora delmål. Med råge dessutom. Vågen visade -0,8 kg. Verkligen inget som jag trodde på när jag klev upp på vågen. Så nu känns det bra. Efter vägningen kände jag bara att jag behövde få äta vad jag ville, en kväll utan några ramar för att avsluta denna vecka och börja på nytt. Så till middag blev det kebabtallrik och nu efter lite annat smått och gott. Och ingen ångest. Jag behöver det här, jag behöver få äta skit ikväll för att avsluta detta kapitel och börja på ett nytt i morgon. Det kanske är så ibland, jag vet inte. Men detta var det jag behövde, nu känner jag mig motiverad till att köra på igen. Tänk vad det kan ändras på några timmar.


Kommentarer
Postat av: Esroth

Tisdagsmys! :)

2010-04-20 @ 20:37:44
URL: http://esroth.com
Postat av: Jenny

Grattis till uppnått delmål! :D Särskilt eftersom du var så omotiverad innan, härligt! :) Ibland måste man få unna sig UTAN dåligt samvete, och det hade du gjort dig förtjänt av nu :)

2010-04-21 @ 07:48:34
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: Anonym

Roligt med så bra resultat! Då kan man allt vara värd lite kebab =)

2010-04-21 @ 07:55:14
URL: http://thehardbody.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Svar: Du har så rätt! Jag har inte nått mitt mål, men väger fortfarande mindre än vad jag gjort på många år. Och mindre kommer det att bli. :) Och jag måste verkligen förstå att en dag gör inget, inte en vecka heller ifall det skulle gå dåligt. För det är bara att ta nya tag, och jag ger ju inte upp ändå, jag fortsätter ju kämpa och det finns i mina tankar hela tiden.



I några veckor så har jag inte fyllt i VV någonting, men har börjat göra det nu igen. Det blir lättare att tänka till en extra gång. :) Och dessutom hålla lite koll! Men går inte på mötena, det finns det tyvärr inte tid till. Det är på onsdagar här på orten och nu har jag ju börjat kursen...

Tack för alla dina peppande kommentarer och allt stöd du ger mig! :)

2010-04-21 @ 09:02:14
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Carolina

Åh vad skönt att det gick så bra. :) Och du, man måste nog göra så ibland, bara njuta och inte bry sig om vågen för en liten stund. Det behövs för att man ska orka och bli mer motiverad. En dag eller en vecka gör ingen skillnad i det stora hela. :)



Ja, jag kommer nog känna mig fram till målet. Börjar känna mig nöjd nu. :) Vill stanna så jag är sådär lagom. Så under 70 ska jag inte i alla fall (var för smal sist jag var där nere), inte som jag planerat. Nä, jag tror nånstans mellan 70 och 75 är precis lagom för mig. Men som sagt, det beror på hur kläder sitter och hur jag känner när jag kollar i spegeln. :)



Hur långt har du kvar? Ska du också känna dig fram eller har du en siffra? :)



Önskar dig en riktigt fin onsdag!

2010-04-21 @ 09:07:44
URL: http://bluppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0