Skratta eller gråta?

Okej, det är söndag och som vanligt så börjar det närma sig tisdag, vilket innebär vägning och som vanligt börjar tankarna  snurra kring detta. Det är nästan lite störande och känns tjatigt att det i stort sätt samma vecka är samma sak. Men efter gårdagen så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Farmor fyller 75 år i morgon och igår samlades släkten för att fira detta. Vi lurade ut henne och farfar till okänd plats där det sedan bjöds på 3-rättersmiddag. Men farmor är farmor och ville såklart även bjuda hem oss när middagen var uppäten, så vi for i samlad trupp hem till farmor och farfar där farmor dukade upp mängder av kakor och tårta. Och det går ju inte att stå emot farmors hembakade kakor. Å ena sidan så drar det dåliga samvetet över mig, gårdagens läckerheter innebar att jag åt dubbelt så mycket mot vad jag brukar göra på en dag. Å andra sidan njuter jag. Hur ofta bjuds det på 3-rättersmiddag och massor med härliga kakor på det? Jaja, på tisdag återstår det att se om det blir tårar eller skratt på vågen...


Förrätt: Toast med kallrökt lax
Huvudrätt: Oxfilé Tournedos och Potatisgratäng
Efterrätt: Björnbärsparfait 

...och MASSOR med gott fika på det!


Kommentarer
Postat av: anonym

Tack så mycket! :)

2010-04-25 @ 21:26:20
URL: http://minkampmotvagen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Var inte så hård mot dig själv! Farmor fyller inte 75 år varje dag, så skulle det bli plus på tisdag så får du tänka att det var värt det - du njöt ju av den goda maten och kakorna :) Bara att gå ut på en extra promenad istället :)

2010-04-26 @ 12:34:27
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: Carolina

Lät ju helt underbart! Inte ska du ha ångest över det. Även om du kanske inte får lika bra resultat denna veckan så är ju inte målet "kört". Man måste få äta gott ibland, och speciellt om farmor firar jämnt sådär. Kan inte heller motstå farmors bakverk. Och jag ska till min farmor på lördag. Farligt farligt. ;) hihi

2010-04-26 @ 18:29:59
URL: http://bluppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0