Veckans resultat

Tisdag, vägdag. -0,1 kg visade vågen idag. Inget resultat jag jublar över direkt, men efter förra veckans svullarkväll och lördagens trerätters middag och fika på det så är jag väl inte direkt helt oförstående. Nu är jag i alla fall på en viktnedgång på -8 kg. Det känns helt okej. Denna vecka finns inte lika många frestelser, i alla fall inte som jag vet om ännu. Idag blev också min målvikt nedskriven, så nu finns den på pränt, återstår att se om jag är nöjd när jag når dit, jag hoppas det. Och jag hoppas nå det till min födelsedag den 21 juni. Tills dess är det ganska exakt åtta veckor kvar.


Kommentarer
Postat av: Esroth

Fint med reklam för gratis bantningsprodukter i bloggen... ?

2010-04-28 @ 21:34:44
URL: http://esroth.com
Postat av: Jenny

Grattis till minuset! Glöm inte, alla minus är bra minus ;) Håller tummarna för dig att du lyckas nå ditt mål till din födelsedag!! :)



Tack för din kommentar! :) Du har så rätt, det är ju faktiskt nu den verkliga kampen börjar och det känns ruskigt bra! Särskilt när jag ser tillbaka på bilder, tänker på hungern man får utstå i början av måltidsersättningskuren och lyckan när jag åt min första tugga... Det känns fantastiskt bra! :D Allt ditt stöd betyder jättemycket för mig, vill bara att du ska veta det :)

2010-04-29 @ 09:34:16
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: Carolina

Förstår att det känns lite surt med ett så litet minus, MEN det är ett minus. Grattis till det. Det kunde ju varit mycket värre och varit ett plus. :)



Ja, man känner sig verkligen som en ny människa när man går ner. Man känner sig mer accepterad och man vågar visa sig på ett annat vis. Gud vad jag älskar det. Och att ha ljusa färger på kläderna, det var år och dar sedan jag vågade det sist, i alla fall på tjockare plagg som tjocktröjor och koftor. Härligt. :)



Ellerhur?! :D Jag var verkligen inte ensam om att tycka det är roligare att plocka än att äta. Och så bara man skriver om det/tänker på det så blir man så nedrans sugen. hihi...

2010-04-29 @ 10:00:40
URL: http://bluppan.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Svar: Tack, tack, tack! Det är så svårt att se alla positiva saker man faktiskt gör, själv. Det är så jäkla lätt att bara fokusera på det negativa!

Vilken smart idé, att utmana sig själv! Det lät otroligt bra! Än att bara säga att jag ska göra si och så, förbjuda än det ena än det andra - jag ska utmana mig själv! :)

Börja med en vecka. T.ex nästa vecka, att hålla mig inom mina PP, vare sig det är godis eller inte, så hålla mig inom mina PP. Ta dag för dag, inte fokusera på att jag måste klara hela veckan, utan ta det dag för dag (varför är det så svårt??). Och sen när jag har lyckats med det så kanske godisförbud en eller två veckor. Men börja med en sak, för det är så lätt att bli för mycket och då faller jag bara platt. För nu har jag börjat träna tre gånger i veckan (klarade första gången den här veckan) och vet att jag kommer klara det flera veckor. Så då kan jag börja med nästa delmål (/utmaning ;) om att hålla mig inom mina PP och till slut godisförbud och sen kanske bara PP, utan veckobonus eller så. :) Hm, ska nog sätta mig ner ikväll och skriva upp alla delmål. Inget tidsperspektiv eller så, utan bara delmål! Ahh, nu blev jag taggad!! :D



Du skriver så jäkla bra kommentarer som jag blir både glad och taggad av!! :) Du är bäst!

Kramar!

2010-04-29 @ 19:12:01
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0