I hjärtats tecken.

Vi är inne i vecka åtta nu, vilket också innebär den åttonde veckan av min viktnedgång. På dessa veckor har jag lyckats gått ner 4,4 kg och jag känner nu att det börjar hände lite. Dels för att att siffran av min viktminskninmg blir större och större men ockdå för att jag nu faktiskt får på mig någrsa av mina jeans igen. Tänk vad några kilon kan göra i klädväg. Vecka åtta betyder också åtta veckor utan godis och dealen var att jag får äta godis denna helg om jag vill. Sedan blir det nolltolerans för godis igen fram till påsk. Och enbart för att vi faktiskt hade en chokladask hemma så har jag ätit ett par bitar. Observera ett par. Kommer säkerligen bli ett par stycken till idag, men jag är så stolt att jag faktiskt håller mig till just ett par stycken och inte trycker i mig bara för att jag får.



Idag har jag och syster haft lite av en systerdag. Bara vi två. Jag tror faktiskt inte att vi har umgåts bara vi sedan Maja föddes i juli. Så vi tog oss en långlunch och en tur på stan med bl.a. ett besök på bokrean där jag fyndade två böcker som förmodligen kommer få ligga i hyllan fram till sommaren innan de hinner läsas.

Ikväll blir det en kväll hemma hos mamma. Vi ska laga mat och bara vara, förmodligen kolla på lite på OS också. Vi ska nog agera pizzabagare. Får se om lilla bror är hemma, annars blir det en mamma-dotter kväll, vilket vi nog inte haft sen jag flyttade hemifrån.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0