Tankar om kilon

Positivt resultat på vågen idag vilket känns skönt efter förra veckans besvikelse. En viktnedgång på -0,5 kg blev det och det känns helt okej. Man strävar alltid efter mer känns det som, men jag är nöjd med detta. -0,5 kg är vad jag hade i snitt i veckan förra gången jag gick ner i vikt och det är nog vad jag kommer få rätta mig efter denna gång med, vilket i och för sig inte är fy skam. Kommande vecka innebär bl.a. min första stora prövning så här långt i min viktminskning, jag är peppad att klara det på bästa sätt och försöker förbereda mig så gott jag kan. Så här långt är resultatet -2,3 kg! En viktminskning som skett på fyra veckor. Inte illa egentligen. Jag är stolt över mig själv som har kommit igång och kommit denna bit på vägen. Från förra gången vet jag att det är de första kilona som är jobbiga, innan man ser större siffror och inser att det faktiskt gör skillnad på kroppen. Förra gången vet jag att det släppte vid 6 kg, det var då jag började känna att jag tappat vikt. Just nu är det en bit kvar till den siffran, men för varje dag jag kämpar är jag en liten bit närmare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0