Nu är det helg!

Alltid lika skönt med fredag och en nalkande helg, även om veckan inte var så betungande. Helgen är dessutom väldigt oplanerad, men det är inget jag funderar över. Känns mestadels skönt, kanske det blir ett besök i biosalongen eftersom det inte blev av i veckan.

Började helgen på ett bra sätt med ett besök i simhallen. Ökade till 50 längder den här gången och det gick väldigt lätt. Träning i (varmt) vatten måste vara bland det bästa i träningsväg. Dock kan jag inte låta bli att gnälla över människor som inte förstår sig på att det är fler människor än de själva i bassängen (och denna gång handlar det inte om människor som simmar i bredd). Lyssna här; Bana 1, 2, 3 och 4 var till motionsimning och de andra var upptagna för skolklasser. Det som är tanken är ju då att man simmar bana 4 fram, vänder och simmar på bana 1tillbaka, då blir det inga krockar och vill man simma om så finns det plats för det (så har det i alla fall alltid varit förr och det är så jag blivit tillsagt att simmanär man är fler). Men inte alla simmar som majoriteten. Nej! Vissa simmar bana 1 fram, vänder och tar bana 2 tillbaka. Andra tar bana 4 fram och bana 3 tillbaka. Ytterligare någon tar bana 3 fram och även tillbaka. Vad är det stora problemet? När jag simmat cirka 20 av längderna var i alla fall många av de andra klara och skolklasserna slutade så då norpade jag åt mig en egen bana och simmade det resterande på.

Nu ska jag snart påbörja fredagsmiddagen som blir köttfärspaj alá Jenny! Ska bli spännande.

Trevlig helg, från en (till dagen) gnällig tant!

Bild från www.google.se

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas ni kommer gilla den. Vi tyckte den var godare när vi hade "vår" pajdeg, men visserligen glömde vi löken sist också.



Jag förstår verkligen irritationen över simmningen. Hata!

2010-01-22 @ 17:17:12
URL: http://jenha.blogg.se/
Postat av: Mattias

Jag simmade med i veckan, brukar alltid ha tur, är oftast bara 2-3st där och stör. :)

2010-01-22 @ 18:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0