En bön till vädergudarna

Vädret ser inte allt för lovande ut de närmaste dagarna. I morgon sägs det vankas regn och åska. Jag bävar för cykelrundan på jobbet i morgon. Jag hoppas vädergudarna är med mig och låter det vara regnfritt mellan klockan tio och två. Det vore något, va? Det dåliga vädret verkar redan ha börjat dra in, molnen duggar tätt på himlen. Sånt här väder gör att jag börjar tänka framåt, till hösten. Jag får ett enormt IKEA sug (storhandla blockljus?) och längtar efter höstkläderna. Jag som aldrig gillat hösten förut har på senare år kommit att ändra mig. I alla fall en liten del av hösten, november brukar dock alltid kännas lång, dyster och tråkig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0