Sen fredag

Mörkret faller tidigt när vädret är grått om dagarna. Det känns lite konstigt att behöva tända lampor inne igen, det var ett tag sedan sist. Men på något sätt också hemtrevligt. Jag spenderar kvällen i soffan medan Micke är med grabbarna och spelar tv-spel. Har kikat film och pratat med far min som befinner sig nere i Marseille vid Medelhavet, 30 grader och sol men "lite kallt i vattnet". Hmpf! Pappa, du kommer få en chock när du kommer hem. Jag meddelade att det är cirka 15 grader och regn här hemma, då skrattade han lite lätt. I morgon skulle de åka vidare mot Monte Carlo och sedan vidare in i Italien. Hur skulle jag kunna vara avundsjuk? Och på söndag kommer lillebror hem efter 2½ vecka i Spanien. Han kommer se ut som en pepparkaka och jag som pepparkakan som fick en aning för mycket mjöl på sig innan gräddning. Jag som tänkte vara lite brun och fräsch på bröllopet nästa helg, men det är väl på modet att vara blek numera?

I morgon blir det sovmorgon, härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0