Svensk sommar

Jag kan faktiskt inte förstå varför människor väljer att åka utomlands under den svenska sommaren? En person jag hörde talas om har bokat resa och åker den kommande veckan med motiveringen att det ju inte var så här varmt när hon bokade resan. Men vad, trodde hon att det kunde bli tio minus eller? Nej, svensk sommar är för mig helig. Visst kan det regna ibland och man klagar alltid på något, allting är det skitväder eller så är det för varmt. Men när det är som denna helg då kan man lika gärna vara hemma som utomlands. 30 grader på termometern och 24 grader på badtermometern. En badstrand och gott sällskap.

Tacka tusan för att de varmare länderna finns att tillgå när hösten bryter fram och det går mot vinter. När löven faller och allt känns grått. Då packar jag gärna väskan och sätter mig på flyget. Men sommaren i Sverige vill jag inte missa. På något sätt är det min årstid, jag trivs bäst på sommaren och lever ut. Och hallå; 30 grader i Katrineholm eller 24 grader på Kreta? Kreta är något mer exotiskt och visst är det skönt att komma bort. Men inte nu. Nu är hemma bäst!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Håller med dig fullt ut! :) Sverige är allt bra trivsamt :)

2010-07-04 @ 22:49:39
URL: http://kalorigris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0