Körkort + Cornflakespaket = Sant?

Vissa borde verkligen inte få inneha ett körtkort. Man kan ju ibland fråga sig om vissa människor har fått sina körkort i Cornflakes paketet eller liknande. Två gånger på tre dagar har jag varit på snudden att bli påkörd på en och samma parkering. Häromdagen började en tant backa ut sin bil från sin "ficka" precis när jag passerade bakom henne. Vad hände med att vända på huvudet och titta innan man kör? Jag var så säker på att hon skulle backa in i mig men det var nog inte mer än ett par centimetrar som skiljde bilarna åt. Jag blev så arg (och lite chockad tror jag) att jag efteråt blängde på henne och svor så hon nog kunde gissa vad jag sa. Idag höll det på att hända igen. Jag hade precis kört ut från min parkeringsficka och skulle åka ut från parkeringen när det kommer en idiot och kör i fel riktning, kör mot mig och svänger sedan in i en ficka precis framför mig. Vad hände med att köra i den visade riktningen och inte mot alla bilar? Suck! Vissa människor borde somsagt inte ha körtkort.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Garh, sånt där kan göra mig så fruktansvärt irriterad och arg. Men dum som visar jag liksom aldrig folk de, utan jag sitter och svär och pratar för mig själv. haha.. Men det är väl tur det egentligen. Dock borde vissa verkligen få veta hur illa dom kör och göra något åt det. Jag tycker verkligen inte om att vara ute och köra med bilen när folk inte kan trafikregler eller inte kan hantera sina bilar. Så många gånger man varit nära olyckan för pga av sånt. Usch.

Börjar tänka på att jag ska köra till och från jobbet hela helgen och mår nästan lite dåligt. haha..

2010-06-18 @ 22:25:39
URL: http://bluppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0