Störande moment i trafiken

Lyssnade på P3 idag påväg ut till golfbanan där de samtalade om saker som de stör sig på. Just idag var det ett perfekt ämne för mig kände jag. Jag har haft ett ordentligt störningsmoment som har legat och gnagt hela dagen som handlar om människor och bilar.

Idag (och många andra dagar) stör jag mig på människor som:

-...måste stanna bilen helt innan de kan svänga, fast möte inte förekommer, så att jag inte hinner svänga innan en lång kö av bilar kommer på mötande sida.
-...inte har fattat betydelsen av blinkers. Speciellt i rondeller och i rusningstrafik.
-...promt ska stå så nära ingången till affären som möjligt att de använder sig av handikappsrutan, fastän handikapp inte förekommer.
-...inte håller hastigheten. Och jag menar inte att de kör för fort, utan för sakta. Jag har inget emot att människor är försiktiga, tvärtom. Men när människor ligger i 65-70km/h på en 90 km sträcka, då börjar jag fundera på om människan ens ska sätta sig bakom ratten om de är så rädda för att öka farten.
-..."burnar" i rondellen utanför vårt hus. Ett oerhört irriterande ljud, speciellt när man sitter på balkongen och vill njuta av den sköna dagen.

Nu har jag nog gnnällt klart för idag. Nu återgår jag till min bok!


Kommentarer
Postat av: Carolina

Haha.. känner igen de där irritationsmomenten alldeles för väl. Och jag ska nog inte börja diskutera dom heller för det är precis dom sakerna jag stör mig otroligt på i trafiken. haha.. Kan bli skogstokig på folk som inte kan köra ordentligt. ;)



Huset vi tittade på häromdagen blev det inget av. Vi hade lite drömmar om hur vi skulle renovera det, men när vi fick syn på besiktningsprotokollet var det bara att lägga ner. haha.. Det var fullt med mögel, fukt och rötskador lite varstans.

Men senare i veckan ska vi titta på ett annat hus. :) Spännande.



Hoppas allt är fint med dig. :)

2010-06-29 @ 21:33:08
URL: http://bluppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0