Update på kakfronten

Nu har jag ägnat eftermiddagen åt att leta recept på cheesecake, finns ju hur många som helst. Men tror jag funnit ett nu som jag ska använda mig av, så mina gäster kan i alla fall vänta sig cheesecake med jordgubbssås. Hade jag inte börjat jobba än, utan haft veckan ledig så hade det nog kunnat bli en hel massa kaksorter bakade. Men man får ta det för vad det är. Känner jag mig själv rätt så kommer det bakas en del under sommaren i alla fall, speciellt pajer av alla dess slag. Har föresten precis satt in två formar i ugnen där det håller på att bakas bröd. Så i morgon bitti blir det färskt bröd till frukost. Inte illa på en måndag och allt.

Kommentarer
Postat av: Pärlan

Svar: Det har du absolut rätt i. Jag ska fortsätta följa mina PP ändå. Jag går ju inte ner supermycket i vikt då, men då går det fortfarande neråt så länge jag följer mina PP! Så länge jag inte faller totalt nere så jag inte bryr mig längre och bara proppar i mig allt i min väg. Tyvärr är det så lätt hänt - men jag har kommit så pass långt tycker jag att jag kan stoppa mig själv någorlunda åtminstone! Om jag fortsätter äta bra och kanske träna någon gång då och då kanske motivationen kommer automatiskt. Men nästa måndag sk jag köra på en nystart. På söndag kanske sätta mig ner och planera hur veckan ska se ut och kolla i massa ToppHälsa och andra bra tidningar för att få motivation. :)



Tack, tack för din kommentar! Det känns bra att veta att det inte bara jag som har dalar!

2010-06-14 @ 11:20:19
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Pärlan

Svar: Jag förstår precis vad du menar! Hatar också ordet banta. Jag ville bara ha en rubrik. ^^ Skrev själv ett litet kort inlägg om det i mars (http://phatgirl.devote.se/blogs/4031584/banta-.htm#WriteComment). Jag själv anser också att jag gör en livsstilsförändring. :) (Skulle aldrig kalla det att jag bantar). Men absolut - alla är vi olika! :)

2010-06-14 @ 22:18:38
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Jenny

Sv: Tack så jättemycket för komplimangerna! :D Jaa studenten gav verkligen en massa oförglömliga minnen :) Vad kul att bilderna uppskattades, jag ska verkligen försöka bättra mig med att lägga ut bilder... :)



Hoppas allt är bra med dig och att cheesecaken blev lyckad! :) Kram

2010-06-15 @ 20:26:45
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: Självklart så är jag tillbaka på Öster :). Bor numera på Fredsgatan 43, det röda jämte Rhodos!

2010-06-15 @ 21:16:01
URL: http://malinfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0