Gnällig tant

Något som verkligen gör mig irriterad är människor som gnäller på allmänna platser där de tror att folk håller med. Ett bra exempel är i matbutiker.

Jag var nyss förbi och handlade när jag var ute och gick. Inne i butiken var det massor med folk, vilket innebär köer. Något jag anser att man får räkna med i en matbutik. Två kassor var öppna och lagom när jag ställde mig i kön så ropar de efter en till kassör. Och då, då kommer det en tant(kvinna borde vara en bättre beskrivning med tanken på att hon nog bara var 55-60 år, men hennes betende gör henne till tant i detta läge) och kör förbi alla i kassakö två där jag stod, kör in med vagnen i alla och ska helt enkelt förbi och ställa sig först i kassa tre, fastän ingen kassör ens har kommit. Så står hon där tanten och väntar och väntar. Börjar muttra och vänder sig till andra kunder in kön för medhåll, vilket hon inte får. Slänger ur sig en kommentar som; "Jaha, var är den där kassörskan? Hoppas hon kommer snart, annars får någon hämta jäntan!" Vad är problemet? Om det nu var så bråttom så kunde hon väl ha stallt sig i en kassa som var öppen. Men vad vet jag, tanten kanske trodde att det satt en person under kassan och bara kunde hoppa upp på stolen när det behövdes. När kassörskan väl kommer springande sen med andan i halsen, så kommer tanten med kommentarer om; "Att det verkligen borde finnas fler kassor" och "Det är ju sååå mycket folk här".

Usch, vet inte varför jag lägger någon vikt vid sådana bittra människor, kanske för att jag själv var ute och gick av mig negativa tankar och hade släppt dem lagom när när jag möts av den där tanten. Jag vet själv hur det är att stå i en kassa eller reception och få skit kastat på sig och helst av allt skulle man bara ville fälla någon dum kommentar tillbaka. Men istället lägger man på ett leénde och svara något vänligt. Den här tanten har förmodligen aldrig arbetat inom detta område själv.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Morr på gnällkärringar!

2010-03-25 @ 16:49:30
URL: http://jenha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0