Vågen

Tisdag idag och som vanligt vägning. -0,2 kg. Inget höjdarresultat och jag är beesviken. Jag har ätit bra, tränat massor och druckit mitt vatten. Störst är nog besvikelsen över att jag vet att det inte kommer bli något bättre nästa vecka, eftersom jag denna påskhelg har lovat mig själv godis. Mitt första godis, förutom några få bitar för fem veckor sen, sen nyår. Sen är det inte sagt att jag ska trycka i mig ett kilo godis under påsken, absolut inte, men lite kommer jag unna mig, men lite godis kan göra mycket skillnad på vågen. Denna vecka blir motion prio ett. Skulle helst hinna två pass per dag, men det kommer jag inte hinna. Men jag gör så gott jag kan. Planering är också högt prioriterat, kan tyckas tråkigt, men planerar jag min mat under dessa påskdagar, så vet jag att jag kan äta mer av den goda påskmaten istället för att stå vid buffébordet och tveka. Och även om jag nu vill gå ner i vikt, så tänker jag inte peta i maten under påsken. Och som jag längtar efter äggen, inte godisäggen, utan de riktiga. Mums! Inte ätit kokt ägg sedan viktnedgångens start. Det i och för sig mest för att jag inte tänkt att de finns. Nu blir det en kvällsbanan, sedan sova säng! Morgonpromenad i morgon!


Kommentarer
Postat av: Heidi

Ägg kan du ju äta massor av om du tränar :) Mycket protein och bra grejer. Jag brukar äta 2 kokta till frukost varje morgon. :)

2010-04-01 @ 15:25:53
URL: http://weightlosswarrior.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0