Vårkänslor

Det känns verkligen som vår i dag, minus snön då. Solen gör så mycket gott för sinnet och själen. Jag får en känsla av påsk, men det är ju ännu några veckor dit. Men känslan är härlig!

Vi har en riktig familjehelg planerad. Om ett par timmar kommer Mickes föräldrar, hans ena syster och lilla Wilma hit och äter middag, sedan blir det lite golfspelande i golfsimulatorn. Har aldrig testat något sådant förut, så det kan nog bli många skratt där kan jag tro. I morgon bjuder de tillbaka så då far vi till Valla på lunch. Det ryktas om att det ska serveras dillkött. Jag har aldrig ätit det, men alla som ätit det säger att det är supergott, så jag längtar. Dessutom kommer pappa & Co hit i morgon på kvällen och fikar och firar Micke lite i efterskott eftersom jag var sjuk senast de skulle komma. En himla mysig och trevlig helg att se fram emot helt enkelt.

Samtidigt som jag njuter av helgen får jag dock lite smått panik. Planen var att verkligen komma igång med skrivandet på min stora uppgift i helgen, men jag hoppas jag kommer igång i morgon. Nu när solen lyser tar det emot att sitta inne och plugga, men något val finns det nog inte.

Nu är det dock att sätta igång med middagen inför kvällen. Micke ska laga lasagne, jag tar ansvar för salladen. Himla bra uppdelning av arbetet kan jag tycka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0