Packningsdax!

Rapporten från Anna och Svein säger att det är beställt fint väder i Oslo till helgen. Jag hoppas vädergudarna lyssnar på önskningarna. Om det blir lika varmt i helgen som det har varit här hemma idag så lär det bli många ombyten i väskan. Jag har bytt kläder om och om igen, allt var för varmt.

Och det här är mitt, liksom många andras, problem när jag ska packa. Vad ska med? Det kan bli varmt, kallt eller mitt i mellan. Alternativ måste finnas eftersom klädseln beror på dagshumöret. Sen beror det ju på aktiviteterna. En dag på stan, utgång, restaurangbesök... huja, somsagt alternativ är ett måste. Och skor sen. Är något sur på Laredoute som inte skickat ut mina nya Converse fastän det är cirka två veckor sedan de tog emot min retur. Dessutom har de skickat mig en räkning på dem. Nåja, skor var det. Inga Converse i väskan alltså. Här beror det ju också på aktiviteter. Gåvänliga skor är ett måste, mina sneakers kommer bli tokvarma att ha om vädret är fint men tygskorna är ju inte direkt lena mot fötter och ben under en hel dag. Sen kan det ju bli jätte varmt så gladiatorsandalerna är ett måste. Ballerinas kanske får stanna hemma... eller tas med... Herregud... Vi ska vara borta tre dagar, men jag kommer packa för tre veckor. Dessutom är planen att inte ha så många väskor med oss för att slippa släpandet. Men frågan är hur det blir med den saken.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Packning är en hel vetenskap! :P Hoppas ni får det trevligt i Norge i alla fall och att vädergudarna sköter sig :)

2010-05-20 @ 20:49:54
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: Carolina

Åh vad härligt med en osloweekend. Hörde av en vän att det är otroligt fint väder där just nu. Och jag förstår verkligen din packningsnojja. Jag är precis likadan. Man försöker packa så lätt som möjligt med det går verkligen inte. Man måste ju ha kläder och skor för alla möjliga tänkbara senarion. ;) Hoppas du fick rätt på det.

Killar har det verkligen mycket lättare. Fuskigt. ;) haha..



Appropå fusk, så måste det vara otroligt skönt för dig att slippa de där "dimparna" vid mensen. Det slapp jag också när jag åt p-piller men de fick mig till att må dåligt på andra vis, så det är väl pest eller kolera helt enkelt. Men nog om det. ;)



Ja, Maria Montazami lyckas alltid få en att le. Hon är en härlig människa med många upptåg och ordgrodor. :)

2010-05-21 @ 22:22:05
URL: http://bluppan.blogg.se/
Postat av: Malin - En personlig fotoblogg

Hejsan. Hur mår du idag då? :)

2010-05-22 @ 11:05:12
URL: http://bymalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0