Regnig tisdag

Återigen tisdag. Men idag frångår jag mina rutiner. Jag lade idag in veto angående vägningen. Med andra ord gick jag inte dit. Fegt kan tyckas, men jag vet efter vägning hemma att jag gått upp i vikt efter Oslo vistelse och jag vet också hur dåligt jag mår när jag står på vågen och får ett plus. Jag tar därför nya tag denna vecka och hoppas jag är tillbaka på banan nästa vecka igen.

Började annars dagen med en promenad på över timmen i ösregn. Och då menar jag verkligen ösregn. Trots regnjacka var jag blöt in på skinnet och det återstår att se hur många dagar det tar för skorna att torka. Blev sedan shopping och en lunch med syster och eftermiddagen har ägnats åt storstädning här hemma. Dagen bjöd liksom in till det.

Nu blir det kvällsmys med kärleksmums!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Mums, vad gott!



Dumma dig att frestas så där... ;)

2010-05-25 @ 20:53:18
URL: http://jenha.blogg.se/
Postat av: Carolina

Åh vad gott med kärleksmums. Attans så sugen jag blev. :) Funderar på att baka lite idag när jag har tiden.



Tycker faktiskt det där med vägningen var förnuftigt av dig. Bättre att få fortsätta må bra efter en härlig helg och njuta än att gå dit, se siffrorna och sedan behöva ha ångest över att ha levt bra. Precis som du sa till mig, så är det inre väldigt viktigt.

Själv har jag tagit en paus från våg och sånt där. Jag siktar på att må bra utan stress och förmaningar ett tag. Och det känns underbart. Jag går inte ner någonting just nu, men jag går inte upp heller. Eller jo, jag pendlar, men mellan två fasta siffror som är helt okej. :)

2010-05-27 @ 12:27:48
URL: http://bluppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0