En månad till julafton

För andra gången på bara ett par veckor blev min handledningen inställd på grund av vädret. De hade utfärdat klass 2 varning i Östergötland och i Norrköping var det visst lika halt som om någon hade gått och sprutat vatten med en vattenslang på gatorna. Så jag fick order av min handledare att inte bege mig ut och så har vi haft handledning på telefon nu i eftermiddag. Det funkar bra det också, även om det oftast ät lättare att prata face to face. Nu vet jag i alla fall vad som ska fokuseras på de närmaste dagarna och hur mycket jag har kvar de två veckorna framöver. Två veckor. Av en hel termin har jag två veckor kvar av mitt uppsatsskrivande innan det ska skickas in. Var tog tiden vägen?

Nu ska jag i alla fall sätta mig ett par timmar och skriva vidare, timmarna som är kvar är få så det gäller att använda dem väl. Ikväll blir det i alla fall en paus då jag äntligen ska träffa Jenny igen. Förutom något pass på gymmet och en lunch så har vi inte setts sedan innan jag blev sjuk. Och det är länge sedan för att vara oss. Ikväll blir det en kväll hemma hos henne och jag hoppas få smaka på hennes nybakade lussekatter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0