Jul i vårt hus (eller lägenhet i alla fall)

Äntligen, nu börjar julkänslan infinna sig. Det är bra träning det här med att pynta; träna armarna när man stryker gardiner och dukar och träna vaderna när man måste stå på tå på stolen för att nå upp till gardinstången. Uj, uj! Dessutom mycket spring fram och tillbaka mellan rummen. Julmusik har det dock inte blivit, har istället lyssnat sönder Take That's nya. Lyssnade aldrig på dem när de var stora under 90-talet (då var det Backstreet Boys som gällde och inget annat), men den senaste singeln är så trallvänlig så man nästan ramlar omkull. Nåja, nu är pyntningen i stort sett klar, väntar på att apelsinerna ska torka ordentligt så ska de på plats på ljusfaten sen. Har precis satt en deg med saffransbullar på jäsning så snart är det utbakning som gäller. Jag är i mitt esse sådana här dagar!


Fyndade denna fina skylt på förra årets "efter-jul-rea".


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag älskade, älskade, älskade Take That! Grät floder när först Robbie hoppade av och sen ännu mer när de splittrades helt! Jag var 12 när de splittrades så du kanske är några år för ung?? Backstreet Boys kom ju några år efter det.

Kram

2010-11-27 @ 19:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0