Min första advent

Nu är ju ändå julen igång på allvar. Första adevent har passerat och snön ligger på marken. Min första advent började med att gå till kyrkogården och tända ljus vid morfars grav, ruggigt kallt var det men ändå mysig stämning med alla tända ljus på kyrkogården. Sedan begav jag mig hem till Johan och Carro där Carro var snäll och masserade min onda "uppsats-rygg" och sedan bjöds det på adventsfika. Väl hemma igen så slängde jag ihop ytterligare en sats med lussebullar, det kan aldrig bli för mycket. De är väldigt populära här hemma så det kan nog hända att det blir ännu fler satser bakade innan julen är kommen. På kvällen åkte vi ut till Mickes föräldrar där vi spenderade hela kvällen i soffan. Åt lussebullar, drack julmust och tittade på golf. Måste väl erkänna att jag också tyckte det var rätt kul, även om jag somnade mot slutet. Med andra ord en avkopplande och mysig första advent.


Pyssel som jag fixade med igår, doftar jul här hemma nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0