Fika är min svaghet!

Okej, ärligt folk; Visst är det inte lika mysigt och gott att fika med te/kaffe och en frukt som det är att fika med te/kaffe och ett bakverk? Jag har försökt att intala mig att det går lika bra och är lika gott med frukt som ett bakverk, men nej, det är det inte. Jag tycker om att sitta på ett café eller hemma i soffan och äta en bulle eller kaka med en kopp te till. Så är det bara, och det står jag för.

Men detta betyder ju inte att jag alltid fikar med bulle och kaka eller att jag överhuvudtaget väljer att fika, ibland räcker en kopp te och jag är nöjd. Ibland skulle jag bra gärna vilja ha en bulle men väljer en frukt. De senaste veckorna har det blivit många fikastunder framför datorn, lite för många. Dom ska det nu skäras ner på. Men jag är svag för fika, godis klarar jag mig bevisligen utan, det är inte min svaga punkt. Fika däremot, och framförallt hemmabakat fikabröd, det är gottit det.

Jag är mycket väl medveten om min svaghet för fika, jag är väl medveten om att jag vill och måste skära ner på det, men jag är också mycket väl medveten att jag kommer fortsätta att fika med bulle och kaka då och då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0